Liv och död

Nu skriver jag ett argt inlägg för jag har precis ringt och försökt överklaga ett ärende och jag är skit arg haha. Man borde inte bli behandlad såhär. 
 
Tror inte så många vet att jag förra året svävade mellan liv och död. Jag har gjort en anmälan på sjukvården men fått avslag. Hur fan kan folk med ärr få ersättning? Jag är inte ute efter pengarna utan rätten, att dem ska erkänna felet som begicks. För missar man stora blodproppar (2ggr!!!!!) så är det en jävligt dålig sjukvård. När jag fick min andra propp skickade läkaren hem mig och sa jag skulle ta 2 alvedon och han sa att jag bara var orolig och inbillade mig (sjuka människa, kommer än idag vad han heter och han borde bli sparkad för han riskerade mitt liv) Jag fick snällt åka hem och göra som han sa, för han blev ARG när jag sa att jag inte trodde på honom, jag visste att jag hade en ny blodpropp sa jag till honom. Fy fan vad jag lipade, sjukt jävlar arg för att man inte blir trodd, vad är det för samhälle vi lever i ? ska man inte kunna känna sig trygg?  
Jag var sedan hemma i ca en vecka (med en blodpropp och förlamad i benet som man blir av proppar) Sedan åkte jag till malmö för återbesök efter första proppen, som tur var så hittade dem proppen och hjälpe mig överleva. Om jag inte skulle åkt ner på återbesök skulle jag inte levt idag, det är inget jag säger för att folk ska tycka synd om mig eller något utan det är sanning. Sjukvården har begått ett stort jävlar misstag och dem vill inte stå för det. Sjuk värld vi lever i. Tydligen ska man dö för att få ersättning.
 
För er som inte vet vad en blodpropp är (många har trott att det inte är farligt) så kan jag säga att det är en av sveriges (världens) största dödsorsaker tilsammans med cancer. Cancer är en långsam död och blodproppar är en snabb död, man har inte mycket tid på sig att hitta propparna, blodproppar är blod som klumpat ihop sig och slutar rinna, vilket behövs för att hjärtat ska pumpa. Just därför riskerade dem mitt liv sjukt mycket! 
 
Jag vill att folk ska veta om att detta sker, för mig var det en overklighet innan detta hände förra året men nu är det så verkligt det kan bli. Inte för att många läser min blogg haha men jag behövde skriva av mig:) 

Kommentarer
Postat av: :)

Usch vad hemskt hoppas du får rätt!!

2012-10-25 @ 15:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Playman.seForHair.se

En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!